Поради щодо подолання освітніх втрат

На початку навчального року, із метою виявлення освітніх втрат у навчанні 
здобувачів освіти, рекомендуємо організувати роботу з виявлення рівня опанування учнями навчального матеріалу, яким вони оволодівали в умовах воєнного часу самостійно або із використанням технологій дистанційного навчання; визначити необхідність  традиційного повторення вивченого навчального матеріалу за минулий рік, запровадити «коригуюче навчання». Це дозволить з’ясувати навченість учнів, їхню готовність до засвоєння нового змісту, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу.
Необхідно звернути увагу, що в календарно-тематичному плануванні необхідно передбачити достатню кількість навчального часу для повторення та проведення діагностування результатів навчання здобувачів освіти за попередній навчальний рік. Спосіб діагностування результатів навчання вчитель може обрати самостійно. Результати діагностування не підлягають обліку й не враховуються під час оцінювання за перший семестр.
На платформі «Всеукраїнська школа онлайн» (https://lms.e-
school.net.ua/) розміщено діагностувальні тести з таких навчальних предметів:
українська мова, математика – для 5-х і 7-х класів; історія України, географія,
фізика – для 8-х класів; українська мова, алгебра, геометрія, фізика, географія,
історія України – для 9-х класів; географія, фізика – для 10-х класів.
Діагностувальними тестами можуть скористатися вчителі для виявлення освітніх втрат та учні для самооцінювання. Результати діагностування навчальних досягнень учнів доцільно використати для коригування календарно-тематичного плану з вивчення вивчення предмета/інтегрованого курсу. Залежно від готовності здобувачів освіти оволодівати програмовим матеріалом, учитель може розширити (збільшити) тематичний блок «Повторення (за попередній навчальний рік)» для подолання виявлених утруднень і, відповідно, ущільнити програмовий матеріал, що має вивчатися учнями або опрацьовувати нові тематичні блоки. Окрім того, перші уроки, виділені на опрацювання навчальної теми, присвячувати повторенню тих навчальних тем попереднього класу, на яких базується вивчення нової теми.
Таким чином, календарно-тематичний план, протягом навчального року,
може змінюватися залежно від результатів навчального поступу учнів.
Одним із варіантів запобігання освітнім втратам може бути проведення компенсаторних занять, як для класу, так і для окремої групи
учнів чи зведеної групи класів однієї паралелі, після завершення семестру та
навчального року, а також у період літніх канікул. Такі заняття повинні
організовуватися за добровільною згодою всіх учасників освітнього процесу, і
бути орієнтованими, перш за все, на тих учнів, які бажають підвищити
результати своїх навчальних досягнень.
Зараз, в умовах воєнного стану, платформа «Всеукраїнська школа онлайн»
(https://lms.e-school.net.ua) пропонує до використання освітні матеріали для учнів 5-11-х класів.
Повномасштабна війна російських загарбників проти України негативно
впливає на стан психологічного здоров’я учасників освітнього процесу та
безпосередню організацію навчання. За останній рік погіршився психологічний стан здобувачів освіти майже вдвічі, у порівнянні з початком лютого 2022 року,
збільшилася кількість здобувачів освіти, які почуваються тривожно, напружено,у півтора рази – втомлено).
Звертаємо увагу, що вчителям, під час уроку, доцільно впроваджувати
психологічні хвилинки, що допоможуть здобувачам освіти впоратися зі стресомта його наслідками, емоційно налаштуватися на урок і на плідну роботу, завдяки чому створюватиметься сприятлива атмосфера, що дасть змогу учням розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, що є природним механізмом стабілізації.
Регулярне впровадження психологічних хвилинок, у зручний час і слушній
нагоді, допоможе здобувачам освіти стати більш спокійними, урівноваженими, а також дасть змогу краще зрозуміти свої почуття. Учитель має сам визначити, коли і у який час проводити психологічну хвилинку .

Немає коментарів:

Дописати коментар